Måndag och vardag

Då var det vardag igen några dagar, jag är ledig i dag och jobbar kväll i morgon. Juha jobbar dom här dagarna. Igår var vi på KM i tyngdlyftning, Petter har börjat med det sen en månad tillbaka och han verkar tycka att det är roligt. Han fick sina lyft godkännda, det var bra. Micke, Marlene, Isak, Sandra, jag, JUha, Max och Liv var och tittade på. Dommaren tackade oss som satt i publiken han tyckte det var roligt med publik. Sen stannade Petter kvar för klubben har ordnat ett läger med två övernattningar, Spännande.
Sandra och barnen följde med oss hem, vi var lata och gick på pizzan och åt, där var det en liten släktträff, vi tog upp hela pizzan jag, Juha, Sandra, Max, Liv, Micke (min bror), Marlene, Isak, Felicia (min syskonbarn) Ulf (kusin till mig) Kethryn (hans fru) Amanda, Iris och Greta. Livat men trevligt.

Sandra lämnade barnen med mig och hon gick till sin kompis Hanna, dom ville träffas och umgås lite innan hon åker hem till Stockholm. Max gick och frågade efter mamma av och till. Efter vällingen somnade Liv i mitt knä så jag lade henne i min säng, men Max han vägrade, hade ingen snuttefilt med sig och då är det svårt att sova. Han grinade och grinade till slut fick jag ringa efter Sandra. Det känndes tråkigt att behöva göra det.

I dag när jag ringde till Sandra berättade hon att Max hade vägrat sova hemma också och att Liv hade 40 i temp. Var till min pappa en stund i dag med julklapp från Max och Liv söta kort på dom, Max är en pepparkaksgubbe och Liv en tomtegumma.

Måste ta mig i kragen och ansöka om ett bidrag för Christians räkning, jag tycker att sådant är jobbigt, men jag var på HC före jul och fick ett läkarutlåtande på honom. Det är så svårt att veta vad som finns det finns ingen som berättar något vart man kan vända sig, så vi har säkert missat mycket under årens lopp som han kanske har haft rätt till....Vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0