Juldagen

Klockan har tickat över till annandage. Vi har haft en ganska bra jul. Lite jänderlser får man räkna med. Vi var trots allt till Micke på morgonen och åt gröt, när vi sen kom hem hade jag appat nyckeln, vi var utlåsta klockan ett en julafton, Juha och Petter gick en genom källarfrönstret. När Kalle Anka skulle börja så kom Petter åt en sladd så jag missade hela tomtens verkstad, sen stressade vi med mat, men ingen kom och åt, sandra och hennes familj blev försenade. Pojkarna åt hos sin pappa så tre stycken satt vi vid vårt julbord, spelade julmusik iallafall. Sen kom  Hasse upp med pojkarna, Christian stressad och orolig för det som komma skulle, han vankade omkring, Jimmy satt och slog i soffan. Till slut Km Sandra, Jimmy och barnen. Rätt som det var bankade det på döggen och in kliver tomten och det fanns tre som var försiktig, Men alla gick fram och hämtade packet. Mitt i utdelningen kom Marlene min svägerska och hennes barn. Sen kom mina barns pappa så det blev lite rörigt ett tag. Men hellre det än att någon sitter själv på julafton.

Sandra skjutsade hem Hasse, Jimmy och Christian vid 22.30, sen spelade vi spel till halv tre så hela dagen i dag har varit som ett töcken. Vi bjöd mIcke (min bror) hans fru Marlene med barn på mat på kvällen. På dagen var jag ute och åkte spark stannade till hos min kusin Anki och gick in en stunde då var Kenneth där hennes storebror och min kusin och det var så hilma kul att träffa honom.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken tur att ja sa åt dig då att följa med in så du fick träffa honom :)

2009-12-26 @ 10:47:53
URL: http://adi89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0