Fredag kväll

Har fått ett pappet från kommunen att jag ska betala 2700 kronor per månad för Christian i Bollnäs. Jag har ett vårdbidrag för honom, men det kommer inte att täcka, för det är mycket som kostar extra. Tur att det är sista året som han går där.
Det blir dyrt för sen ska det vara fickpengar några hundra i veckan, kläder, han sliter mycket käder, men fy vad jag gnäller.
Det är nog det svarta tråkiga vädret som gör det, pratade med en arbetskamrat i dag och hon åker till Kanariöarna nästa onsdag och blir där i tre veckor, inte helt fel. Slipppa hysterin. Hon har vuxna barn, sen barnbarn. Det är hon och hennes man som åker, när hennes barn växte upp fick dom välja på att åka utomlands över jul eller vara hemma och få julklappar, dom valder oftast att resa. Härligt. Jag blev lite avis.
Fast jul vill jag nog fira hemma i Sverige med mina barn och barnbarn, men åka efter skulle jag mer än gärna göra. Jag tycker om att resa, som mest har det blivit två veckors resa, oftast en vecka. Sandra och jag gjorde en resa själva med några vänner till henne och mig för sex sju år sen. Då fick jag egen tid med henne, det var mysigt. Både hon och jag behövde det. Har gjort en med Petter också, förra året, med en kompis till mig och hennes dotter (klasskamrat till Petter), sen har vi åkt familjen inte Jimmy och Christian, bokade och Christian en gång men jag fick avboka i sista minuten för han vägrade följa med.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker du jag och sandra och kanske min mamma borde ta en resa snart! Skulle vara toppen!

2009-12-20 @ 20:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0