Fortsättning på min annorlunda familj

Om jag ska jämföra hur det var med att se hur mina pojkar utvecklades, så var de svårare att se hur Christian halkade efter sina jämnåriga. När han var lite och till han var tre fyra år var nog han mer som andra barn. Lite senare kanske, han slutade med blöja tidigare än vissa andra jämnåriga. Fast han var lite i växten. Jag var bland dom första att få barn av mina kompisar, ett år fter mammas bortgång fick jag barn.
Många av mina kompisar fick barn samtidigt som jag fick Christian, samma år, eller året före eller efter. Det är kanske därför det varit tuffare att se hur deras barn har utvecklats, börjat skolan, skaffa kille/tjej, börjat gymnasiet, tagit studenten mmmm. Dom har haft kontaktnät omkring sig som brytt sig om dom och deras barn. Ibland har jag varit avundsjuk. Många gånger stoppade jag mina barn i vagn, packade fika och gick upp till mammas grav och då satt vi där och fikade.
Nu för några år sedan berättade en lärare för mig som Sandra hade att hon kunde vara jätteledsen och gråta på skolan för att inte hon hade någon mormor eller farmor, vad jag kommer ihåg har hon aldrig sagt till mig att hon varit ledsen över det. Hon hade även sagt till samma person att när jag var gravid med Petter ville hon inte ha någon lillebror, hon ville ha en lillasyster, hon var säkert rädd att det skulle vara något fel om det var en pojke.

Jimmy och Chrstian har gått på träningsskola i 10 år, sen gymnasiesärskola i Bollnäs, 4 år. Christian slutar sommaren 2010. Båda pojkarna har komfirmerat sig, fast då i olika grupper inne  i stan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!gumman, jättebra skivet. Jag vet hur du har det, jag har varit din vän länge.jag har ofta lidit med dig, du har det jobbigt,Ja livet är orättvist. Jag älskar dig, kramar Maria.

2009-12-09 @ 18:39:51
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

kram på dej!

2009-12-09 @ 18:56:46
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hej. jag behöver julklappstips! bästa tipset publiceras på min blogg!

så kom med era tips!

Alexandra

2009-12-09 @ 18:57:16
URL: http://nilasdotter.blogg.se/
Postat av: Annie

Vilken söt blogg du har! :)

Kommerntera i min blogg vem du hejar på i IDOL på fredag! :)

2009-12-09 @ 19:47:41
URL: http://anniepannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0