Bemöta med respekt

Varför ska det vara så svårt att bemöta folk med olika handikapp?? För många år sen var jag till en optiker med en kvinna som satt i en rullstol. Hon hade problem med sina glasögon. Optikern vände sig till mig som skjutsade kvinnan och frågade mig vad hon hade för problem med sina glasögon. Jag sade till optikern att det kan du fråga henne om. Han hade lite förstånd att bli generad i allafall. Kvinnan som jag hade med blev ledsen.
Ibland när folk träffar mina pojkar pratar dom barnspråk, det är en förolämpning tycker jag. Jimmy har inte tal och honom hejar inte alla på, Christian hejar alla på för han hejar tillbaka. Jimmy förstår det mesta av vad det man säger fast han inte kan prata så märks det. När jag skjutsar hem honom till hans gruppboende finns det personal som inte säger hej till Jimmy när vi kommer utan vänder sig till mig direkt. Då blir jag ledsen.
Sist när jag skjutsade hem Jimmy var det en sådan gång. Nu börjar Idol.

Kommentarer
Postat av: Nina.

Hej! fick din bloggadress av Anki,hoppas det är okej att jag läser.Tack för att du dela med dig av ditt liv..jag har aldig vetat hur du har/haft det..

Det du skriver berör mig...KRAM i massor till dig

2009-12-13 @ 10:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0