Barnbarn

Är barnvakt till mina barnbarn i dag, Sandra jobbor och hon kome med dom sju på morgonen. Vi har varit ute och åkt pulka, lekt. När Petter kommer hem ska vi baka pepparkakor, av en fädig deg. Det är härligt med all snö.
Mina stora pojkar ska vara hos sin pappa i helgen, på söndag kväll kommer Christian till mig, jag jobbar måndag och tisag och då ska han vara på fritids inne i stan. Han måste ha tillsyn och hjälp. När dom ringde från fritids för några veckor sen och frågade om Christian skulle komma något på lovet, det blir två dagar och det är till veckan sen kan vi pussla lite. Det kommer att bli så skönt en när han slutar skolan och man slipper tänka på fritids. Det ser jag fram mot.
Det ska bli skönt att slippa packa alla väkor, från när Jimmy var fem sex år har jag packat väskor, då fick vi en stödfamilj där var JImmy en helg i månaden och några extra dagar på sommarlovet. Dom var han hos ganska länge, toppensnälla människor, dom hade en dotter som red och Jimmy brukade följa med till stallet. Sen fick mamman i familjen lite problem med sitt hjärta så hon orkade tyvärr inte. Jimmy fick vara på kortids en helg i månaden och någon vecka sommartid. Han trivdes inte så bra där. Även fast Jimmy inte har något tal kan han visa hur han mår. Han var allid sur, grinig och arg när han kom från kortids. Eftersom att jag jobbar helger så fick han vara där ändå, det gick bra när han var där sade personalen, allt kom när han kom hem....
Nu ska jag titta om Max och Liva har vaknat. Måste på banken innan baket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0