15 december, snart jul

Nu närmar sig julen med stormsteg. Jag jobbar nästan varje dag. Känner mig trött och sliten. Det har varit en jobbig höst lång och mörk.
Det är när det blir stora högtider som jul då mäker man vad ensam man är. På julafton på dagen så är vi ensamma jag, Juha och Petter. Vi ska väl åka till hans föräldrars grav i Iggeund och på mammas grav och tända ljus, sen efter Kalle kommer Jimmy, Christian, Sandra, hennes Jimmy, Max och Liv då blir det mat sen tomte. Jimmy, Sandra och barnen sover nog kvar medan pjkarna ska sova hos sin pappa. Funderar på att gå på midnattsmässa, det brukar vara fint.
Fast jag ska inte klaga det är så många som sitter helt ensamma på julen. Jag har Juha och barnen omskring mig.


Kommentarer
Postat av: Nina!

Ja julen närmar sig verkligen med stormsteg..men det är ju så härligt när man har barn omkring sig..

läste ju att dina barnbarn kommer hem..och det låter ju mysigt,tror du att dom blir rädda för tomten??Vi får väl se hur vår lille Lucas bryr sig om tomten.Kram

2009-12-15 @ 21:17:52
Postat av: Siri

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-13 @ 00:33:52
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0